အားလံုး၇ြင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

Blogger templates

လာလည္သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ့မိတ္ေဆြမ်ားခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ျမဲၾကပါေစ
လာလည္သူငယ္ခ်င္းမ်ာနွလံုးစိတ္၀မ္းေအးခ်မ္းၾကပါေစ......

Monday 4 July 2011

လူတကာ့လူ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္

လူတကာ့လူ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္

လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အမွန္တရားကို ႐ွာမွ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ပီသမယ္။ ၾကားရသမွ်ကို ယံုေနရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မပီသဘူး။ ယံုရတာ လြယ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္ရတာ မလြယ္ဘူး။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားကို ယံုၾကပါတယ္ဆိုတဲ့လူက ယံုၾကည္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ေနရာတင္ ရပ္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ သိေအာင္ လုပ္ရဦးမယ္။ သိတာက ယံုၾကည္တာထက္ ပိုၿပီး အဆင့္ျမင့္တယ္။

ဗုဒၶဘာသာတရားမွာ ယံုတာဟာ အေရးၾကီးဆံုး အခ်က္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္သိတာက အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အမွန္တရားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႐ွာေဖြဖို႔၊ လက္ေေတြ႔စမ္းသပ္ဖို႔ အားေပးတဲ့ တရားျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Buddhism is The Religion of Freedom လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။  ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး လြတ္လပ္မႈကို ေရာက္ေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးတဲ့ ဘာသာတရား ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ The Religion of Absolute Freedom ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾ
ကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတြဟာ သက္သက္ စိတ္ကူးနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ အယူ၀ါဒတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ သဘာ၀တရားပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာ ကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို တစ္ကယ္သေဘာေပါက္ခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္ၾကည့္ရင္ ရပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အားငယ္သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရား မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္အင္အားၾကီးသူတုိ႔ရဲ႕ ဘာသာတရား ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾကီးက လမ္းကိုပဲ ညႊန္ျပတယ္။ တြဲမေခၚဘူး။ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ ယူခိုင္းတာဟာ လြတ္လပ္တဲ့သူ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔။ ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾကီးဟာ လြတ္လပ္တဲ့ သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈကို လမ္းညႊန္ေပးခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾကီးက သဘာ၀မက်တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ မေပးဘူး။ False Hope ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတုေတြကို မေပးဘူး။ အဲဒါဟာ ဆရာေကာင္းေတြရဲ႕ လကၡဏာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ႕ အျမင့္ဆံုးရည္မွန္းခ်က္ဟာ လြတ္လပ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကင္ဘံုတို႔ နတ္ျပည္တို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ စၿပီး လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဆံုးတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ စကားလံုးအစု


ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္အ႐ွင္ျမတ္ၾကီးေဟာၾကားခဲ့တဲ့တရားေတြကို အခုေခတ္မွာ ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚေနၾကတယ္။ ဒီဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုက ေပၚေပါက္လာတာ သိပ္မၾကာေသးဘူး။ တစ္ျခားတစ္ျခား ဘာသာတရားေတြကို 'ဘာသာ' လို႔ ေခၚတဲ့ ေခတ္မွာမွ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဗုဒၶဘာသာ လို႔ ေခၚတာ။

ဘုန္းၾကီးကေတာ့ သမၼာဒိဌိ၀ါဒီ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏံႈး ကို ပိုၾကိဳက္တယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳး မွန္တာကို လက္ခံတယ္။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ မစြဲဘူး။ ပုဂၢိဳလ္စြဲ မ႐ွိဘူး။ ဂိုဏ္းစြဲ မ႐ွိဘူး။ ဘုန္းၾကီးကို တစ္ခ်ိဳ႕က ဘယ္ဂိုဏ္း၀င္လဲလို႔ ေမးၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို ေမးခြန္းကို ဘုန္းၾကီး မေျဖခ်င္ဘူး။

အာေသာကမင္းၾကီး လက္ထက္မွာ ရဟန္း အတုနဲ႔ အစစ္ခြဲဖို႔ သူတို႔ စီစဥ္တဲ့အခါမွာ ရဟန္းေတြကို ေမးတယ္။ သင့္ဆရာရဲ႕ အယူ၀ါဒဟာ ဘယ္လို အယူ၀ါဒလဲ။ ဒီပုဂၢိဳလဟာ ဘုရားရဲ႕ တရားကို ဘယ္ေလာက္သိလဲဆိုတာ စမ္းသပ္တာ။ ရဟန္းအတုေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျဖၾကတာေပါ့။ ရဟန္းအစစ္၊ ဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမၾသ၀ါဒကို တစ္ကယ္သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္လို ေျဖလဲဆိုေတာ့ ငါတို႔ဆ၇ာ၇ဲ႕ ၀ါဒဟာ "၀ိဘဇၹ၀ါဒ" ျဖစ္ပါသတဲ့။ ဗုဒၶ၀ါဒလို႔ မေျပာဘူးေနာ္။

၀ိဘဇၹ၀ါဒ ဆိုတာ ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခား စီစစ္တဲ့ ၀ါဒ။ အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ ယူတဲ့ ၀ါဒ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳး ေသေသခ်ာခ်ာ ခြဲျခား စီစစ္တဲ့ ၀ါဒ ျဖစ္တယ္ ။ အဲ့ဒါေလးေတြကအစ အမွတ္တမဲ့ မေနသင့္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာတရားကို တစ္ကယ္ ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုရင္ ဒီစကားလံုးေလး သံုးတာက အစ စဥ္းစားသင့္တယ္။

ref : ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား႐ွင္၏ သာသနာျပဳ ခရီးစဥ္


ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ားႏွင့္ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားရ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား႐ွင္၏ သာသနာျပဳ ခရီးစဥ္႐ွည္ၾကီးကို ေအာက္ပါအတိုင္း မွတ္တမ္းတင္ထားၾကပါသည္။


၀၁။ ဘီစီ ၅၂၈ - ကၠဳသိပတန (ယခု - ဆာရနာတ္)
၀၂။ ဘီစီ ၅၂၇ - ရာဇၿဂိဳလ္
၀၃။ ဘီစီ ၅၂၆ - ရာဇၿဂိဳလ္
၀၄။ ဘီစီ ၅၂၅ - ရာဇၿဂိဳလ္
၀၅။ ဘီစီ ၅၂၄ - ေ၀သာလီ
၀၆။ ဘီစီ ၅၂၃ - မကုဋေတာင္ (ယခု - ဗိဟာရ္)
၀၇။ ဘီစီ ၅၂၂ - တာ၀တိ ံသာ ?
၀၈။ ဘီစီ ၅၂၁ - သုသုမာရေတာင္ (ယခု - က်ဴနာရ္)
၀၉။ ဘီစီ ၅၂၀ - ေကာသမၺီ (ယခု - ကၠဳလဟာဗာ္)
၁၀။ ဘီစီ ၅၁၉ - ပါလိေလယ်က (ယခု - မိရ္ ဂ်ာပူ)
၁၁။ ဘီစီ ၅၁၈ -နာဠာ (ယခု - ဗိဟာရ္)
၁၂။ ဘီစီ ၅၁၇ -ေ၀ရဥၨာ (ယခု - မထုရာ)
၁၃။ ဘီစီ ၅၁၆ - စာလိယေတာင္ (ယခု - ဗိဟာရ္)
၁၄။ ဘီစီ ၅၁၅ - သာ၀တၳိ (ယခု - ေဂါ႑ာ)
၁၅။ ဘီစီ ၅၁၄ - ကပိလ၀တၳဳ
၁၆။ ဘီစီ ၅၁၃ - အာလ၀ီ (ယခု - အာရ္၀လိ)
၁၇။ ဘီစီ ၅၁၂ - ရာဇၿဂိဳလ္
၁၈။ ဘီစီ ၅၁၁ - စာလိယေတာင္
၁၉။ ဘီစီ ၅၁၀ - စာလိယေတာင္
၂၀။ ဘီစီ ၅၀၉ - ရာဇၿဂိဳလ္
၂၁။ ဘီစီ ၅၀၈ မွ ဘီစီ ၄၈၄ - သာ၀တၳိ
၂၂။ ဘီစီ ၄၈၃ - ေ၀သာလီ

ဘီစီ ၄၈၃ ၊ သက္ေတာ္ ႐ွစ္ဆယ္အ႐ြယ္တြင္ ကုသိနာ႐ံုျပည္ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ တစ္ခု၌ ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူ႔တစ္ဘ၀လံုး လူသားမ်ားအက်ိဳးကို မငဲ့မကြက္ သယ္ပိုး အက်ိဳးျပဳခဲ့ျခင္းမွာ အံ့မခန္း ေလးစား ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းေလစြ။

Ref : Buddhism Made Plain by Fernando & Leonard Swidler
( Fernando & Leonard Swidler တို႔မွာ ပင္ဆာ(လ္)ေဗးနီးယား တကၠသိုလ္မွ Theology စy��ာ႐ွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။)

http://genuinewhitefamily.org ဆုိက္မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္

0 comments:

Post a Comment